הַמְּיוחַָדִים שֵֶלָנו
----
לתכנון החוויה הבאה שלכם
הַמְּיוחַָדִים שֵֶלָנו
----
לכדורים
200 גרם ביסקוויטים
10 כפות סוכר
5 כפות קקאו
7 כפות חלב
1 כפית תמצית וניל
100 גרם חמאה רכה בטמפ' החדר (לא מומסת)
לקישוט
שקית קוקוס טחון
חופן סוכריות צבעוניות
מפוררים את הביסקוויטים, ניתן להכניס אותם לשקית סגורה ולתת לה חבטות עם אמצעים בשטח, או לתת לילדים לפורר עם הידיים.
מערבבים את פירורי הביסקוויטים עם הסוכר והקקאו.
מוסיפים חלב, תמצית וניל וחמאה ומערבבים היטב. ניתן לערבב גם עם הידיים (מזכיר שאנחנו בתנאי שטח ומשתמשים במה שיש).
מכינים שתי קעריות - אחת עם קוקוס טחון והשניה עם סוכריות צבעוניות. יוצרים כדורי שוקולד מהתערובת שנוצרה ומגללים בקוקוס או בסוכריות.
אם אתם בכל זאת בבית - מומלץ לקרר לפני ההגשה, אם אתם בתנאי שדה - אז סיימתם ויש לכם קינוח מצויין ב 10 דק'.
@ ואללה - אוכל (קישור)
כאן יא מכאן , מן זמאן אל קדים. היו היה פעם לפני הרבה זמן שיח' שאהב מאד את בנו. השיח' כה אהב אותו שרצה לקנות לו מתנה עשירה במיוחד ליום הולדתו. הלך השיח' אל השוק וחיפש, וחיפש וחיפש. לפתע ראה בפינת הרחוב רוכל עם שולחן ועליו חפצים רבים ממקומות שונים ומשונים. בין החפצים הבחין בצנצנת ובתוכה עין.
====
הצנצנת מצאה חן בעיני השיח' והוא רצה לקנות אותה. שאל את המוכר - כמה? המוכר אמר לו: בוא נשים את העין על המשקל, ולפי זה נקבע את מחירה. שם הסוחר את העין על כף המאזניים, ושם השיח' שתי מטבעות בכף השנייה, והכף לא ירדה. אמר לעצמו השיח' כי משונה הדבר אבל הוסיף עוד מטבעות - שם 10 והעין עדיין נותרה למטה והכסף למעלה. הוסיף השיח' שק מטבעות ועדיין העין נותרה למטה, כבדה מן השק. הוסיף השיח' עוד שק.. נראה היה תחילה כי הכף מתחילה לזוז.. אך לא, שום דבר לא זז. אין בעיה, אמר השיח' והלך לשוק להביא עז. שם את העז על המאזניים אבל העין לא זזה. הלך והביא גמל ושם אותו יחד עם העז על כף המאזניים ועדיין - ללא תזוזה.
====
התעצבן השיח' וכעס. פנה אל הסוחר להבין את סוד הצנצת עם העין. הסוחר פשפש בכיסו והוציא מטפחת ישנה. ניער אותה קלות וכיסה את הצנצנת עם העין. מיד לאחר שכוסתה הכף עליה היתה מונחת עלתה והכף השניה עם הרכוש והכסף ירדה.
====
אמר לו הסוחר: "עין האדם אינה יודעת שובע, תמיד רוצה עוד ועוד ושום דבר אינו מספיק לה. כך גם העין של בנך - תמיד ירצה עוד ועוד. במקום לקנות לו מתנה יקרה, תלמד אותו צניעות מהי". למרות שהשיח' היה עדיין בכעסו הוא קיבל את דבריו של הסוחר ושב לביתו עם מתנה צנועה וסיפור מעניין לבנו על סוחר שמוכר עין בתוך צנצנת.
--------- O --------
את כל הפעילויות אפשר לעשות כקבוצה יחידה או כתחרות בין קבוצות, אפשר להוסיף מרכיב של זמן, נקודות וכד'. הכל בהתאם לקבוצה ומטרת המשחק וכיצד המשחק משרת את יום הפעילות.
הנחש בא - כולם מסביב, אחד הנערים מסתובב ואגב כך מסובב גם חבל בסמוך לקרקע. מי שהחבל נוגע בו פסול ויוצא מן המשחק.
משחק להוצאת אנרגיה, ספורט וקפיצות.
הטנק - מצופפים את הקבוצה, צמוד צמוד ומסביבם קושרים את החבל. עכשיו כשהם קשורים כקבוצה עליהם להגיע במהירות האפשרית להקיף עץ, להביא כדור וכד'. ניתן לעשות גם תחרות בין שתי קבוצות.
המשחק מלמד עבודת צוות, שיתוף פעולה.
מעבר לאינסוף - יש לעשות עם החבל את הצורה שמונה או אינסוף 00 כל המשתתפים נמצאים בתוך לולאה אחת. הלולאה השניה הריקה צריכה להיות מאד קטנה. המטרה היא מעבר של כל המשתתפים אל הלולאה הריקה הקטנה ותוך כדי שהם עוברים לצמצם את הלולאה בה הם היו ולהגדיל בהתאמה את הלולאה (הקטנה) אליה הם עוברים. אסור לצאת מהלולאות והמעבר הינו רק בנקודת החיבור ביניהן.
המשחק מלמד עבודת צוות, שיתוף פעולה.
תיל חשמלי - מותחים חבל בגובה שיאתגר את חברי הקבוצה בהתאם לגילם והאתגר הרצוי. כל חברי הקבוצה בצד אחד ועליהם לעבור לצד השני מבלי לגעת בחבל. מי שנוגע חוזר לצד שבו היה (אפשר להוסיף אתגר ולהגיד שמי שנוגע כל הקבוצה מתחילה מחדש).
המשחק מלמד עבודת צוות, שיתוף פעולה.
אותיות באויר - שני חבלים לשתי קבוצות או רק לקבוצה אחת אם לא רוצים את מימד התחרות. המשימה לעשות צורות שונות עם החבל באויר מבלי שהחבל נוגע ברצפה. אותיות, צורות הנדסיות וכד'. למשל שהקבוצה תעשה ריבוע, תעשה את האות ב', עיגול, האות C וכד'.
המשחק מלמד עבודת צוות, שיתוף פעולה.
בטחון עצמי - בטחון קבוצתי - החבל קשור בקצותיו. כל אחד מחברי הקבוצה אוחז בחבל, מותחים את החבל ובשלב מסויים נשענים לאחור. צריך לבטוח בחברים שאף אחד לא יעזוב את החבל. לאחר מכן אוחזים בו עם יד אחת. ולבסוף אפשר להוסיף "קושי" ולהגיד לחברים להיות עם הגב אל החבל ולאחוז בו כשהם לא רואים את חבריהם, אפשר גם לעצום עיניים.
מתאים כפעילות הנוגעת לערבות הדדית, עזרה לזולת, ערך הרעות.
הליכת ירח - בהמשך למשחק הקודם החבל קשור וכולם אוחזים בו מתוח, התוספת היא שאחד מחברי הקבוצה הולך על החבל שחברי הקבוצה מחזיקים, אפשר לצורך העניין לקרוא למישהו שעד כה ישב על הספסל ומאן להשתתף במשחק.
מתאים כפעילות הנוגעת לערבות הדדית, עזרה לזולת, ערך הרעות.
שבע בום - גרסת החבל - החבל מסודר על הרצפה בצורת עיגול. חברי הקבוצה עומדים סביב החבל. ומשחקים את המשחק 7 בום. כל אחד בתורו אומר מספר מאחד והלאה ובמקביל מכניס את רגלו אל העיגול (יואב-1, כרמל-2, נבו-3, שרית-4 וכד'). אם שניים מכניסים את רגלם אל העיגול בו זמנית מתחילים לספור מחדש. בכל פעם שמגיעים לכפולה של 7 צריך להיכנס בקפיצה לתוך המעגל. אם שניים קופצים בו זמנית לתוך המעגל מתחילים לספור מהתחלה. אפשר לתת בשלב מסויים לאחד החברים לנהל את הסדר או "לפקד" על הקבוצה.
מתאים כפעילות המדגישה את החשיבות של מפקד בצוות, תיאום בין הרבה אנשים. אפשר גם כפעילות של היכרות, מי שמכניס את הרגל גם אומר מספר וגם את שמו כפי שמתואר ואפשר להוריד את אלמנט ההיכרות ורק להגיד מספר כשמכניסים את הרגל למעגל.
משיכת חבל - המשחק הקלאסי המוכר, תחרות בין שתי קבוצות. במרכז החבל עושים קשר שמסייע לעקוב אחר תנועת החבל. מסמנים לאן הקשר צריך להגיע בכל צד כדי להכריז על ניצחון של הקבוצה. ומתחילים למשוך...
הוצאת אנרגיה וכיף, תיאום בין חברי הקבוצה. אפשר לתת למישהו לפקד על הקצב ולנהל את מקום האנשים בחבל.
מעגל בריחה - הקבוצה במעגל, נציג באמצע שמנסה לצאת החוצה. ניתן לשחק גם ללא חבל אבל המשחק עלול להפוך לאגרסיבי. כשיש חבל וחוקי המשחק הם שכולם אוחזים בו אז המשחק מקבל נופך רגוע יותר.
משחק להוצאת אנרגיה וכיף.
הליכה על חבל - חבל מתוח בין שני עצים (למשל) על חברי הקבוצה להעביר כמה שיותר אנשים תוך כדי הליכה על החבל מצד לצד בזמן נתון. מובן שחלק הולכים ליד ומחזיקים שלא ייפול. בהתאם לקבוצה אפשר להגדיר תפקידים - מי וכמה אנשים מסייעים במעבר, מי מפקד הקבוצה וכד'. אפשר להגביל את המפקד שהוא רק מדבר ולא עוזר ועוד. אפשר לתת נקודות על הצלחה ולהוריד נקודות על נפילה או לחילופין להחזיר להתחלה.
משחק מצויין לתרגול יכולות פיקוד, חלוקת תפקידים בצוות, תיאום בין חברים.
מקסימום בחבל - כמה אנשים יכולים להיות בתוך מעגל שייצרנו על הקרקע? אפשר גם כתחרות, המיקום הרצוי הינו על משטח רח כמו דשא. המטרה להכניס כמה שיותר אנשים לתוך המעגל, הפתרון יהיה פירמידות, להדחס ועוד. רצוי להוסיף אלמנט של זמן.
משחק משעשע להוצאת אנרגיה וכיף, ניתן ללמוד על הקבוצה מי משתתף, מי מוביל ותרומת חברי הצוות.
ים - יבשה - החבל בצורת מעגל על הרצפה. תוך החבל - יבשה, חוץ לחבל - ים. המנחה מבלבל את המשתתפים בקריאות "ים", ו"יבשה" כשאומר "ים" יש לקפוץ החוצה וכשאומר "יבשה" יש להכנס פנימה. מי שטועה - יוצא.
משחק להוצאת אנרגיה, משחק פתיחה משעשע.
מעגל האש - מספר חברים מחזיקים את החבל בעיגול (אפשרי גם רצועה של 80 ס"מ עגולה)כמו חישוק עם אש, חברי הקבוצה צריכים לעבור בתוך המעגל בזמן קצוב.
מתאים כמשחק היכרות משעשע - מי שעובר מציג את עצמו אפשרי גם בתוספת משהו נוסף שקשור למפגש, למשל מילה על הנגב וכד'.
דיבור ברמקול - החבל קשור משני קצותיו יחד כך שסוגר מעגל. בשרך השל הקשר משתמשים כמו במיקרופון שעובר מיד ליד על ידי העברת החבל. כל אחד אומר משהו במקרופון שנוגע לפעילות - למשל את שמו ומה הוא מצפה שיהיה ביחד, חיה אהובה וכד'.
מתאים כמשחק היכרות, שבירת מתח.
מעבר לולאה - יוצרים מהחבל לולאה, ניתן גם לקחת סלינג/ רצועה שכבר מחוברת כלולאה. ועל כל הקבוצה לעבור בתוך ה"חישוק". ניתן להוסיף למשחק אלמנט של זמן או של תחרות בין שתי קבוצות.
משחק להוצאת אנרגיה, חיזוק השותפות בין המשתתפים, אפשר לתת למי מהקבוצה לפקד על המשימה.
התעמלות חבל - יוצרים מהחבל לולאה גדולה, כל המשתתפים אוחזים בחבל ונעזרים בו לשבת, לקום. לאחר מכן אפשר להחזיק אם יד אחת ולמתוח את השניה ולהפך. קפיצות פנימה והחוצה. לאחר שמתישבים ניתן לעשות מעין "גל" בשכיבה מה שיוצר אפקט מאד נחמד.
משחק לאחר הפסקה לחימום ותחילת יום או פעילות.
יש לכם רעיון למשחק חבל שלא מופיע פה? צרו עמנו קשר
@ המשחקים הינם לקט שנלקח ממקורות שונים, חלקם וריאציות על משחקים מוכרים. משחק 3 הינו מקורי שלנו.
אב ובנו הולכים במדבר. הבן שואל את אביו: "ואללה, יא רבי, אכפת לך שאשאל אותך שאלה?" האב עונה: "ואללה יא אבני, תשאל". הבן שואל כיצד קורה שהשקיעות במדבר כלכך יפות וצבעוניות? עונה לו האב: "ואללה יא אבני, אני לא יודע".
====
הולכים עוד כברת דרך והבן שוב שואל: "ואללה, יא רבי, אכפת לך שאשאל עוד שאלה?", עונה לו האב: "ואללה יא אבני, ברור שלא אכפת לי שתשאל". הבן שואל כיצד קורה שיש גמלים עם דבשת אחת ויש גמלים עם שתי דבשות? עונה לו האב: "ואללה יא אבני, אני לא יודע".
====
הולכים עוד זמן מה והבן שואל בפעם השלישית: "ואללה, יא רבי, אכפת לך שאשאל עוד שאלה?", עונה לו האב: "ואללה יא אבני, ברור שלא אכפת לי תשאל כמה שאתה רוצה". הבן שואל איך זה שבמדבר בבוקר כלכך חם ובלילה כלכך קר? עונה לו האב: "ואללה יא אבני, אני לא יודע".
====
ממשיכים ללכת בשתיקה מוזרה והבן שוב פונה לאביו: "ואללה יא רבי, אני מקווה שלא אכפת לך שאני שואל כל כך הרבה שאלות כל הזמן". עונה לו האב: "ואללה יא איבני, אם לא תשאל - איך תדע??!
-------- O --------
להלן מספר רעיונות מדליקים לפעילות על גדות הנחל. לא ניתן היה לוותר על התמונות להמחשה.
להתעמק בחיות הנחל הדגה, החלזונות, שפיריות ועוד.
יצירת מעגלי מנדלות.
שיווי משקל ואיזון אבנים.
סדנת צילום מגניבה שמנצלת את שקיפות המים כדי ליצור אפקטים מיוחדים (צריך לוודא שלא מפילים את הטלפון פנימה :)
-------- O --------